مرکز تلفن: 02161190
  • تاریخ انتشار : 1403/06/20 - 07:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 212
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

هجدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در هجدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گزارش واحد بهداشت محیط و اقدامات این واحد در خصوص پیاده سازی سنجه ها و چالش های مربوط به آن ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هجدهمین جلسه هیئت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) روز دوشنبه 19 شهریور سال 1403 در سالن شورای ریاست این مجتمع برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر سید رضا رئیس کرمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران و از اعضای هیئت علمی مجتمع گفت: امیدواریم به همت تیم جدید وزارت بهداشت و دانشگاه، اتفاقات خوبی در این حوزه ها رخ دهد.
رئیس مجتمع افزود: انتخاب امیر رجبی به عنوان مسئول دفتر مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت بهداشت و همچنین محمد گل کرمی به سمت رئیس دفتر وزارت بهداشت را تبریک می گویم و از جواد استکی که به تازگی مسئولیت دفتر ریاست این مجتمع را پذیرفته است، تشکر می کنم.
لزوم آمادگی کامل مجتمع برای پایش اعتباربخشی
دکتر اینانلو با اشاره به نزدیک شدن به زمان پایش اعتباربخشی بیمارستانها و لزوم آمادگی بیشتر مجتمع برای این پایش گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده که از مهمترین آنها، راه اندازی بیمارستان حضرت مهدی (عج)، افتتاح چندین بخش جدید و اصلاح فرآیندهای بیمارستانی می باشد، وضعیت این مرکزنسبت به دو سال پیش بهبود قابل توجهی پیدا کرده است و انتظار می رود که نمره اعتباربخشی مجتمع بهتر از دفعات پیشین باشد.
در ادامه، مهندس سمیه رباط میلی مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع با ارائه گزارشی از اقدامات این واحد در پیاده سازی سنجه ای و چالش های موجود در اجرای این سنجه ها گفت: از تعداد 43 سنجه، سه سنجه جزء سنجه های ایمنی بیمار است.
همچنین 32 سنجه سطح یک داریم که نخستین سنجه مربوط به نظافت، شستشو و گندزدایی بخش ها است.
وی اطلاع رسانی و آموزش کارکنان خدمات را از جمله اقدامات واحد بهداشت محیط دانست و گفت: تدوین راهنماها و دستورالعمل های گندزدایی و نصب آنها در بخش ها و تنظیم تقویم آموزشی که با همکاری واحد خدمات، دفتر پرستاری و واحد آموزش مجتمع به صورت سالانه تنظیم می شود، از جمله اقدامات این واحد است.
آموزش چهره به چهره برای نیروهای خدمات
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع افزود: در حال حاضر در ساختمان حضرت مهدی (عج) به صورت هفتگی آموزش نیروهای خدمات انجام می شود و این آموزش به صورت چهره به چهره در بخش ها صورت می گیرد.
وی با اشاره به انجام بازدیدهای روزانه از بخش های مجتمع گفت: نتیجه این بازدیدها به صورت ماهیانه به تمامی روسای عمومی مجتمع، مدیر پرستاری و سایر مدیران ارائه شده و در این خصوص اطلاع رسانی می شود.
مهندس رباط میلی ساختار فیزیکی بخش های مختلف را از دیگر سنجه های این واحد دانست و در ادامه گفت: پیگیری اخذ گواهینامه بهداشت عمومی برای کارکنان آشپزخانه و پیگیری اخذ گواهینامه بهداشت عمومی برای کارکنان ثابت مرکز زباله از دیگراقدامات این واحد است.
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع ادامه داد: ارائه گزارش های لازم به منظور انجام مبارزه تلفیقی با حشرات و جوندگان و برنامه ریزی برای سمپاشی فصلی از دیگر اقدامات واحد است.
توجه به تهویه مناسب بیمارستان
وی رفع مشکلات مربوط به تهویه مجتمع را از نکات تاکیدی در اعتباربخشی سال گذشته خواند و گفت: این موضوع با همکاران دفتر فنی مطرح شد و چک لیست هایی نیز در این رابطه تدوین شد تا اقدامات لازم برای رفع نواقص انجام شود.
همچنین قابل ذکر است که ساختمان حضرت مهدی (عج) از لحاظ تهویه وضعیت مناسب تری دارد.
مهندس رباط میلی با اشاره به اهمیت رفع آلاینده های مربوط به ساخت و سازها گفت: این مورد نیز نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد.
اگر هم نخاله ای در محیط بیمارستان باشد، به دفتر فنی گزارش می شود.
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع افزود: ممنوعیت مصرف دخانیات در فضای بیمارستان نیز از دیگر مسائل مهمی است که به توجه و تذکر بیشتری از جانب نگهبانان احتیاج دارد.
بازدیدهای روزانه کارشناسان بهداشت محیط از آشپزخانه مجتمع
وی با اشاره به بازدیدهای روزانه واحد بهداشت محیط از آشپزخانه گفت: علاوه بر واحد بهداشت، کارشناسان تغذیه نیز بر این حیطه نظارت دارند و اگر موردی وجود داشته باشد، به نمایندگان پیمانکار بازخورد داده می شود تا درجهت رفع اشکالات اقدامات لازم انجام شود.
در این میان، اگر پیمانکار به تذکرات اهمیت ندهد، جرایم بدون اغماض اعمال خواهند شد. مهندس رباط میلی به موضوع مدیریت آب و فاضلاب و لزوم تطابق کیفیت آب بیمارستان با استانداردهای لازم پرداخت و در ادامه با اشاره به انجام بازدیدهای هفتگی از تصفیه خانه و بهسازی آن با همکاری دفتر فنی، این بخش را بدون مشکل
ارزیابی کرد.
نقش مهم کادر درمان در نخستین گام تفکیک پسماندها
مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع با بیان موضوع تفکیک پسماندهای عفونی بیمارستان، توجه بیشتر به تفکیک صحیح پسماندهای تیز و برنده در بخش های اورژانس را بسیار مهم دانست و بر نقش مهم کادر درمان به عنوان نخستین تفکیک کنندگان این پسماندها تاکید کرد.
وی با اشاره به پروسه جمع آوری و ضدعفونی البسه و ملحفه های کثیف، بر لزوم موجود بودن تعداد البسه و ملحفه تمیز به میزان سه برابر تعداد تخت ها تاکید کرد و در ادامه با اشاره به راه اندازی رختشویخانه بیمارستان حضرت مهدی (عج)، داشتن تهویه مناسب برای این قسمت از بیمارستان را ضروری دانست.
مهندس رباط میلی در پایان گزارش خود، با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع مرکز زباله بیمارستان حضرت مهدی (عج)، از حمایت ها و کمک های دکتر سورکی و مهندس اکرمی در این خصوص و همچنین در رابطه با مسائل مختلف واحد بهداشت محیط تشکر کرد.
لزوم توجه کلان به ارتقای زیرساخت های مجتمع
در بخشی دیگر از این جلسه، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی مجتمع، با اشاره به لزوم تصمیم گیری های کلان در خصوص برخی از پروژه ها و حوزه های مرتبط با مجتمع گفت: به عنوان اجراکنندگان سیاست های دانشگاه، انشالله طی هفته های آینده برخی از مهمترین چالش هایی که مجتمع با آن روبرو است، با رئیس دانشگاه در میان گذاشته می شود تا در این خصوص تصمیم گیری های لازم انجام شود.
وی حمایت های دانشگاه را در توسعه زیرساخت های مجتمع ضروری و مهم دانست و گفت: در حال حاضر این مرکز تنها بیمارستانی است که با همکاری شهرداری مخزن آب دارد. در این میان توسعه و ارتقای زیرساخت های مربوط به برق، گاز و دیگر موارد ضروری نیازمند همکاری و پشتیانی دانشگاه است.
دکتر سورکی با اشاره به بهبود وضعیت آشپزخانه مجتمع نسبت به سال گذشته، از دیگر تلاش های این معاونت در جهت رشد کمی و کیفی امکانات مختلف بیمارستان خبر داد و گفت: یکی از این اقدامات، نصب تعداد 15 عدد کولر اسپیلت در ساختمان مغز و اعصاب بود.
توضیح این که دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمد طاهر معاون درمان، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر رضا ارشادی رئیس بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر سید روح الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر امیر نداف مدیر امور آموزشی و دانشجویی، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، مهندس سمیه رباط میلی مسئول واحد بهداشت محیط مجتمع، مهین یوسفی سرپرست واحد اعتباربخشی و بهبود کیفیت، مهندس احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس سید رضا رسولی سرپرست دفتر فنی، مهندس رامین محبی سرپرست واحد فناوری اطلاعات، جواد استکی رئیس دفتر ریاست و دیگر اعضا در این جلسه حضور داشتند.

 
 
 
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,حوزه ریاست
  • کد خبر : 277139
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید